Schibsted blir en del av Poddindex – ansluter som Publicist

Schibsted blir en del av Poddindex – ansluter som Publicist

Med poddar som Aftonbladet Daily, Blenda, och Kungligt har Schibsteds podcasts letat sig upp på topplistorna under 2022. Det är därför ett nöje att välkomna dem till Poddindex som Publicist, där de också får sitt varumärke exponerat i både listor och med egen Publicist-sida.

ORVESTO Konsument visade för 2021 att majoriteten, c:a 72 %, av de som lyssnar på poddar veckovis, lyssnar på mellan 1-5 stycken podcasts regelbundet. Populäraste genrer att lyssna på är Intervjuer, Samhälle/dokumentärer och Kultur/underhållning, och Schibsted har ett flertal poddar inom de kategorierna.

Schibsted har i Poddindex Acast som distributör och deras plattform är granskad och validerad genom konceptet Sample Audit som Kantar Media Audit utför.

De senaste åren har Schibsted investerat mycket i ljud, både i de befintliga mediehusen och i podcast-plattformen Podme som kan räknas som Schibsteds snabbast växande prenumerationsprodukt hittills.


Läs mer om Schibsteds podcast-satsning här.